zondag, februari 27, 2011

Zwangerschapsupdate

Zo en dan hier de laatste update en dan ben ik weer helemaal bij! Jeumig wat een foto's anders in 1 bericht!
De zwangerschap valt me zwaar, heel zwaar. Lichamelijk wil het allemaal niet mee zitten, en voel ik me nog steeds vaak ziek, zwak en heel erg misselijk, de laatste tijd vooral 's nachts. Ondanks de emesafene hang ik dus geregeld boven de pot helaas.
Ik kreeg ook nog doodleuk de griep te pakken met kaakholte-ontsteking erbij, dus al mijn kiezen en kaakgewrichten doen heel zeer. Beetje balen maar gelukkig is Igor thuis en kan ik goed uitzieken. Nog 6 weken te gaan en dan is het weer over. Wellicht kijk ik dan met weemoed terug naar die dikke buik en mis ik hem weer, net als toen met Pixie, maar ik kan het me niet voorstellen eerlijk gezegd. Ben blij als het erop zit!! Het is heel mooi ook hoor, een prachtig wonder dat je je kindje de eerste 9 maanden zo dichtbij je hart mag dragen, en laten groeien in je eigen lichaam. Je lichaam bijna dagelijks zien veranderen en aanpassen aan wat komen gaat en de grootte van je baby. Dat moet natuurlijk ook gezegd. Nu gaat mijn hele buik heen en weer als ukkie beweegt, en dat doet ze ook heel veel. Ze heeft geregeld de hik en ze draait zich nog volledig om!!
Op 15 februari hadden we een echo voor de ligging van de placenta, dat was gelukkig goed, en ukkie lag ook goed, met d'r hoofd naar beneden en al vrij diep, maar inmiddels al niet meer en is ze al een paar keer weer rond geduikeld (AUW).
De poezen liggen graag bovenop de dikke buik, net als toen bij Pixie, nu zijn ze alleen luttele kilo's zwaarder dus heel erg comfortabel ligt het niet meer!
 Pixie is dol op mijn dikke buik en houdt er van te knuffelen en kussen en liedjes te zingen, zo schattig!
 Wat een dikke dikke pokkel he?
Afgelopen vrijdag hadden we controle bij de VK. Het bleek de laatste te zijn want ik en de beeb doen het zo goed, dat ze me over 2,5 weer terug hoeven te zien, maar dan zit ik al in week 36 en moet ik officieel overgedragen worden aan de Gyn omdat ik bij Pixie een Keizersnede heb gehad, dus ze hebben me nu overgedragen aan de Gyn en over ongeveer 2 weken heb ik daar mijn eerste gesprek/controle.

Nou mijn bloeddruk was dus perfect 70/100, beter kan niet, en ik had een mooie grote ronde buik. De beeb lag toch weer goed nu, met het koppie naar beneden en al zelfs heel iets ingedaald!! Zegt niks natuurlijk want Pixie dook in week 39 ook nog even lekker kopje om! Maar goed het begin is er! Het rugje ligt weer links net zoals op de echo op 15 feb. Waarschijnlijk blijft ze nu zo liggen zei de VK en is dit ook haar favoriete houding als ze steeds weer zo gaat liggen. We zullen zien. Irma (de VK) deed een schatting van het gewicht toen ik zwanger was van Pixie, en ze zat er werkelijk waar maar 25 gram vanaf. Dus ik vroeg haar nu weer een schatting te doen... ze kon nog niet echt een gewicht schatten zei ze, maar..... dit kindje was ook weer bovengemiddeld groot, net als Pixie, dus het wordt ook weer een bulletje, als ze dan ook maar net zo gezond is en goed eet als Pix, dan heb ik niks te klagen ;-)

Ben overigens wel even aan het shoppen geslagen voor maatje 62 hihihi wel al leuke dingen gekocht gisteren en vandaag, zowel op MP als hier in het dorp bij een super leuk winkeltje, en ook voor Pixie nog een leuk setje!
En nu? Nu ga ik eens even lekker scrappen!!!

1 opmerking:

Annelies zei

Je hebt wel een hele mooi ronde buik hoor! Ik kan me wel voorstellen dat je het enigzins zat begint te worden met alle lichamelijke klachten erbij. Gelukkig is je gezin (incl. de beestenboel) wel heel erg lief voor je.