zondag, maart 06, 2011

Lentedag!!

Afgelopen donderdag hebben we een super heerlijk dagje gehad met z'n drietjes!! Allereerst begon het met een reisje naar Doorn, naar P&P. Ik had mezelf gezegd niet te veel te kopen want scrappen achter mijn bureau gaat steeds lastiger met die dikke buik, en na de geboorte zal ik er maar heel weinig tijd (danwel fut) voor hebben. Wel heb ik deze lijn gekocht, prachtig schitterend mooi romantisch vintage spul van Maja Design. Het is nieuw en dit is een hele grote lijn met heel erg veel verschillende vellen, Ik heb alleen het paarse spul meegenomen want je hebt ook nog beige/bruin en beige/groen wat er bij hoort, maar gezien de vellen niet heel goedkoop zijn.... heb ik me tot deze beperkt met wat bijpassend cardstock.
Daarna zijn we boodschappen gaan doen, allereerst bij de Jumbo. Daar werd Pixie super verwend door de medewerksters daar. Ze kreeg een ballon (en gratis statisch haar erbij), een plakje worst, een snoeptomaatje én een doosje rozijntjes! Daarna nog naar de Lidl en toen op weg naar huis. Daar lekker pannenkoeken gebakken en gegeten maar Pixie had natuurlijk niet zo heel veel honger. Ze ging om 10 over 12 naar bed toe en gezien slapen niet meer haar hobby is tussen de middag, verwachtten wij er niet te veel van maar... ze heeft tot 2 uur geslapen! En wij ook overigens!!! (lui stel he? maar ach daar is het vakantie voor).
In de middag zijn we lekker naar de kinderboerderij geweest want het was té mooi weer om binnen te blijven! Heel veel dieren zaten op stal en daar mochten we niet bij, ivm Q-koorts en lammerentijd. Jammer maar helaas maar het was nog steeds erg leuk. Pixie ging achter de kippen en parelhoenders aan en bij de konijnenflat kijken, op de wipkip (of paard in dit geval) en ....
Van de hoge glijbaan, wel 10x want ze vond het prachtig. Ik heb met de automatische afdrukmodus een serie gemaakt van boven naar beneden alleen het licht niet goed ingesteld dus de foto's zijn wat donker.
Nog even het muildier knuffelen (kruising ezel/paard) en de minikoetjes ook.
En dan ga je naar huis met een super vrolijk kind!!! Nou ja eerst nog even langs de groententuin om te kijken hoe dat er bij lag, en nog even plannen maken voor komend seizoen.
Er was een konijntje in de kinderboerderij die ons niet los liet, we vonden hem zooooo leuk! Het heeft "maar" 2 dagen geduurd voor we hem opgehaald hebben, hij zat nl ter adoptie. Hij is zo lief en knuffelig en leuk en Pixie was meteen op slag verliefd geloof ik. Dus we hebben hem vrijdagmiddag vlak voor sluitingstijd nog opgehaald! We hebben nog geen naam voor hem bedacht, ik dacht Boris maar het pakt nog niet helemaal. Hij is voor de duvel niet bang (dus ook niet voor die 6 katten van ons) en zit heel graag op schoot!
Zaterdagochtend mocht Pixie ook even met hem knuffelen zelf en dat vond ze geweldig!! Ze is echt dol op hem al zal ze hem van de week wel even moeten missen want hij gaat naar de DA om "geholpen" te worden. Het is nl een open mannetje, en we hebben ook een open vrouwtje, dus tja.... het is niet de bedoeling een nestje te krijgen eigenlijk. Tenminste niet nu!
Ze is zo voorzichtig met hem!
Ik heb verder nog mijn zwangerschapsbom bijgewerkt helemaal en mijn zwangerschapsdagboek ook (zo'n ding uit de winkel van Pauline Oud) en met het kraamboek bezig geweest, nog 1 lootje en de kaften en dan is hij af! Maar nu ben ik eerst bezig met een lootje van onze gezellige lentedag donderdag met super vrolijk papier van My minds Eye, Stella Rose en daarna een kaartje voor de swap van Dolls! En dan zien we wel weer.

De zwangerschap vordert gelukkig goed, Nog ruim 5 weken en eerlijk gezegd kan hij me niet hard genoeg gaan. Ik ben er zo zat van eigenlijk (taboe ik weet het maar toch is het zo), mijn heupen, bekken en onderrug doen zeer, kan niet meer lang staan of zitten, sta ongeveer 4 tot 6 keer per nacht naast mijn bed door krampen in mijn kuiten, dijbeen, hamstring of heup, en daarnaast moet ik evenzoveel keer naar de wc, eten gaat bijna niet meer naar binnen want ik ben niet zo heel groot maar de beeb wel dus die neemt alle ruimte in beslag, veel last van maag zuur dus en verder klaag klaag klaag chago, prikkelbaar, kort lontje en hondsmoe, dus als ik niet snel reageer, of misschien helemaal niet, sorry daarvoor, ik geloof dat ik me aan het terugtrekken ben in mijn eigen wereldje, echt cocoonen dus! Alles is nu klaar en praktisch alles helemaal schoon (ja want ook nesteldrang is volop aanwezig) dus nog 2 weken uitzingen en dan mag ze van mij komen hoor!!! Ben zo nieuwsgierig naar onze uk, ik wil haar vasthouden, bekijken, knuffelen, besnuffelen en.... SLAPEN!!

1 opmerking:

Marit zei

Hoi Angela!

Prachtig papier heb je gekocht bij P&P! En hebben jullie op de kinderboerderij ook het zwarte lammetje gezien? Roan is er vrijdag geweest met opa en oma en was erg onder de indruk van het lammetje.

Succes met de laatste loodjes van je zwangerschap, hopelijk komt jullie meisje lekker op tijd!

Groetjes,
Marit