zaterdag, juni 01, 2013

25 weken zwanger

Gisteren was ik al weer 25 weken zwanger! Soms vliegt de tijd en soms lijkt hij stil te staan, let me explain...

Mijn lieve meisjes logeren nog steeds een paar nachtjes per week bij mijn schoonouders, ik red het helaas nog steeds niet een hele dag alleen met ze. Mijn bloeddruk is heel erg laag (90/55) en ik heb een te laag ijzergehalte (bloedarmoede) dus ik ben heel erg moe, flauw, duizelig en heb de neiging flauw te vallen soms. Gelukkig is dat nog niet gebeurd (afkloppen). Verder ben ik nog medicijnen aan het afbouwen die ik tijdens mijn verblijven in het ziekenhuis kreeg en ik heb nog 10 weken de tijd, en het valt niet mee! Ik ben erg emotioneel en prikkelbaar (welke zwangere vrouw niet zou ik bijna zeggen) en alles bij elkaar... moet je helaas soms keuzes maken. Ik zie ze wel elke dag behalve dinsdags. Igor werkt momenteel ook heel erg lange dagen dus ik ben vaak van 5 uur 's ochtends tot 8 uur 's avonds of nog later, alleen thuis, dan komen de muren wel eens op je af hoor! Bovenstaande is niet iets waar ik trots op ben of wat ik graag wil, ik voel me zelfs heel erg schuldig tegenover mijn meisjes en mensen liters heb ik gejankt erom, maar dan moet je toch een keuze maken, een die het beste is voor allemaal, en in dit geval is het niet de oplossing die je wilt of voor ogen hebt... Nog heel even volhouden dus...

Dit is mijn dikke buik, vanochtend in de tuin. Ik begin moeite te krijgen met me te kleden. D.w.z. alles was ik heb/had begint straks te worden of te kort, nu al! Ik heb nog 15 weken te gaan dus ik zal vast nog wel een t-shirt oid kopen wat wel past, maar geen hele garderobe oid. Dus we doen het met de dingen die we hebben zoals dit chiffon jurkje, een maxidress, lekker wijd dus past over de pokkel heen en met smockwerk aan de bovenkant dus rekt en blijft hangen ;-) Het is wel wat fris dus dan maar een shirt eronder.
Gekke dingen deze week: Nee niet echt. Ik ben niks aangekomen de afgelopen week (maar de voorgaande weken wel steeds 1 kilo per week dus 1 week overslaan is niet zo erg). Mijn buik is wel weer gegroeid. Mijn nesteldrang is nog steeds volop aanwezig maar ik kan er nog steeds niet heel erg aan toe geven helaas, dus rustig aan steeds iets en we komen er ook wel!
Ik kan niet meer zoveel eten 's avonds dus mijn eetpatroon is aangepast. Ik eet nu tussen de middag mijn voedzame maaltijd. Een maaltijdsalade met veel groente en wat pasta/rijst/aardappels erdoor. En 's avonds eet ik alleen wat groente. Tussendoor een broodje hier en een bakje fruit daar.

Wat vinden de meisjes? De meisjes vinden het prachtig en erg interessant. Als Skylar bij mij in bed kruipt, trekt ze mijn shirt omhoog en gaat ze mijn buik aaien, "hallo broertje" zegt ze dan en verder aait ze alleen maar. Hij reageert erop door tegen haar handje aan te kruipen, elke keer weer, welk tijdstip het ook is!
Als ik Pixie naar bed breng, kruip ik nog even bij haar en dan gaat ook mijn shirt omhoog, duikt ze met d'r gezichtje erop en aait ze en vertelt ze verhaaltjes, geeft kusjes ed en hij reageert daarop door flink te gaan trappelen, want dat vindt Pixie geweldig!!!
Ik heb het idee dat het voor Pixie inmiddels wat lang begint te duren, niet dat ze vervelend of verveeld wordt ofzo maar gewoon het idee. Ik ben lekker druk met ideetjes uitwerken voor een "grote zussenmand" voor als broertjelief er eenmaal is. Dan krijgen ze ieder een eigen bak/mand met kadootjes, voor elke dag van de kraamweek 1! Ik heb voor elk nu een boekje gekocht, want ze zijn dol op lezen en voorlezen. Deze week ga ik beginnen met jurkjes maken voor ze, want ook daar zijn ze dol op!

Other Stuff
Ik geniet nog steeds enorm van mijn paar plantjes, en eigenlijk wil ik er nog meer, maar binnen is het lastig. Dus wilde ik buiten aan de gang, maar helaas was het weer er niet echt naar de afgelopen tijd dus ik ben nog niet echt opgeschoten.
Dit is het tomatenplantje. Deze week maar liefst 12 cherrytomaatjes geoogst op 1 dag door de meisjes, wat vonden ze het leuk om te doen. Oh ja net als eitjes rapen van de kipjes, elke ochtend staan ze te springen bij de achterdeur!
Woensdagochtend zijn de meisjes altijd thuis, en dan verwen ik ze enorm met van alles en nog wat. Meestal bak ik koekjes uit mijn (momenteel favoriete) boek 1 deeg 100 koekjes. Zij mogen altijd op zondag uitkiezen welk koekje ik moet maken. Deze week had ik appelkruidkoekjes en ondanks dat ze er niet uit zagen, waren ze heel erg lekker!
Ik had ook nog amerikaanse pannenkoekjes gemaakt met bosbessen erin. Ongelooflijk yummy! Skylar heeft er 3 op en Pixie 2. Lekkere smulpapen!

Gisteren was het onverwachts heel erg lekker weer en op vrijdagochtend zijn de meisjes ook thuis (donderdag rond etenstijd komen ze thuis en slapen ze thuis en worden ze dus ook hier wakker). We zijn heerlijk in de tuin gaan spelen. Het gras begint eindelijk goed te groeien (en het onkruid ook) en we hebben lekker een kleedje neergelegd. Heerlijk in de zon fruithappen en boterhammen eten, lekker spelen in de tuin, in de zandbak en tussen de bloemen, I love it!
Ook hebben ze van opa en oma kinderstoeltjes gekregen voor in de tuin, dus hier zaten de bepjes allebei, bij mama, in een kringetje, lekker te teuten, en zo je ziet aan Skylar had ze het uitermate naar d'r zinnetje! Blij toetje!
Tot zover de update weer! Nog 2 weken en dan hebben we weer een pretecho 3d/4d, zin in!

1 opmerking:

CĂ©line zei

Jee, wat worden je meiden toch groot! (En je buik ook, hihihi)
Schiet al lekker op zo en toch ook fijn dat je meiden onder de pannen zijn zodat jij je rust kan pakken die je heeeeel hard nodig hebt.
Groetjes x