vrijdag, augustus 02, 2013

34 weken zwanger


Dit was weer een vrij  pittig weekje zeg! Allereerst natuurlijk de warmte, en een best zwaar weekend gehad, zowel lichamelijk als emotioneel als geestelijk dus behoorlijk opgebrand! Hier een selfie (term voor zelfportret) toen ik 's avonds lekker in bed zat. De buik groeit hard en ukkie ook!

 Dit was het beeld van afgelopen dinsdagavond. Ik lag weer in het ziekenhuis. Ik had eigenlijk al vanaf dat ik 's ochtends opstond last van een pijnlijke buik, veel, heel erg veel harde buiken en ze hielden lang aan. Om 9 uur 's avonds kwam Igor thuis en vond dat ik toch echt even moest bellen dus dat gedaan en we mochten (hoe verrassend NOT) komen. Ik werd aan de CTG gelegd en dit was het beeld. Even uitleg.
De bovenste blauwe lijn is de harstlag van onze uk, hij stuitert lekker op en neer omdat hij wakker is en heel erg actief (altijd tussen 10 en 11 's avonds). De groene blokjes net onder het midden van het scherm, dat zijn zijn bewegingen die gemeten werden. Zoals je ziet is het bijna 1 grote beweging achter elkaar door! Hij had ook de hik tegelijkertijd daar dus dat werkte ook wel mee. En de onderste blauwe lijn zijn mijn harde buiken/weeën. Zeer geregeld dus een harde buik dus, maar na allerlei onderzoeken bleek dat het niks deed, dus geen ontsluiting veroorzaakte oid en ook bloed/urineonderzoek bleek goed te zijn dus om kwart over 12 mochten we dan eindelijk weer naar huis, zonder oplossing overigens!

De dag erna, woensdags, nog de hele dag last gehad van pijnlijke harde buiken en me beroerd en heel erg moe gevoeld. Tegen 8 uur 's avonds zakte het eindelijk wat af! Ik besloot dan ook maar bijtijds mijn mandje in te kruipen, want het was lekker koel. De dagen erna zou het weer flink warm worden dus goede slaap is wel belangrijk! Ook een druk weekend voor de boeg dus alle rust is welkom!

Donderdag heel rustig aan gedaan, want het was echt snikheet! Heb wel lekker geslapen 's middags. Helaas de nacht was drama qua slaap! Dat kwam door de hitte op zolder maar ook doordat ik niet lekker kon liggen én ik heb al nachten geen medicijnen meer gebruikt, het langst tot nu toe dus dat is wel even wennen!

Vandaag weer zo'n snik-snik-snikhete dag zeg blehhhh niks lekker, dus me HEEL mak houden. De bouwmaterialen kwamen vanochtend binnen en het meeste heb ik al opgeruimd en op z'n plek etc alleen de gipsplaten niet maar dat mag Igor straks doen ;-) (platen van 2.40m hoog en 1.20 m breed, tja die til ik nou ff niet meer weg hihi)
Daarna controle in het ziekenhuis en alles was op zich redelijk goed, bloeddruk weer lager dan dinsdag 70/100 dus heel netjes! Wel willen ze over 2 weken een groeiecho doen want ze vonden Skylars geboorte ook een "complicatie" omdat ze met de pomp gehaald was en d'r sleutelbeentje gebroken had omdat ze zo groot was. Ehm nee dat was 't niet! De arts-assistent had last van een gevalletje paniek voor jan joker en vond dat t hartje te lang achterbleef, niet snel genoeg herstelde dus en daarom was Sky er tijdens maar 1 wee, uitgehaald en doordat ze wat doortrokken hebben ze haar sleutelbeentje mogelijk gebroken, was niet eens zeker! En de hele bevalling van wakker worden tot kind op mijn buik duurde nog geen 5 uur dus ik vond het een peulenschilletje eigenlijk maar goed anyhoe....
Ze willen dus kijken hoe het met deze uk gaat, is hij even groot of groter denken ze erover toch een vorm van inleiding te doen bij 37 a 38 weken, of met 39 weken een geplande keizersnede. Het is maar goed dat ik na die echo nog een gesprek heb met de gyn want ik heb het hier NIET mee eens! Uk komt wanneer uk komt! 7 pond of 9 pond dat maakt geen moer uit (pix was 7.5 en sky dus 8 pond). Ik ben nogal van de natuur zijn gang laten gaan tenzij het medisch noodzakelijk is dat er ingegrepen moet worden, en een wat grote baby behoort bij mij niet tot die categorie. Nou ja over 2 weken zullen we weten of deze uk hard groeit/groot is en waar we uiteindelijk op terecht komen, wel een beetje spannend maar ik kijk er wel naar uit!
Hier nog wat foto's van vanmiddag....


 Veel te weinig foto's gemaakt met dit shirt, ik geloof wel 6 weken geleden dat ik t voor t laatst deed, beetje jammer en was ook niet echt de bedoeling dus nu maar weer proberen het goed te doen! Het is ook nog maar 6 weken dus de komende weken hopelijk veel foto's schieten om alles vast te leggen en te onthouden.
Vind het wel erg lastig hoor om alles vast te leggen om goed te onthouden. Je kan vaak je gevoel niet vast leggen. Ik film wel als uk druk aan het bewegen is of leuke dingen of grappige dingen, nieuwe aankopen etc maar toch... je kan niet vastleggen hoe het voelt als je uk lekker aan het wiebelen is. Dat moet je echt in je geheugen proberen te zetten. Krijg al bijna heimwee ernaar als ik er aan denk dat het bijna afgelopen is! Nog maar even extra proberen te genieten dus!
Op naar een nieuwe week. Eentje vol troep en opruimen en schoonmaken want morgen beginnen Igor en Wouter aan de grote verbouwing! Go guys!!!
xxxx

1 opmerking:

Petra zei

Wat een avontuur is deze zwangerschap voor jullie. Gelukkig was alles weer goed en mochten jullie naar huis.

Goed je grenzen en wensen aangeven in het ziekenhuis hoor, als jij de natuur z'n beloop wilt laten, moet dat toch kunnen lijkt me?

Veel succes met deze laatste weken!!