woensdag, oktober 09, 2013

3 weken post partum, hoe is het nu?

Vorige week zei ik al dat ik een blogje zou maken over hoe het nu met mij gaat. Bij deze dus...

Nadat ik bevallen was, was alles weer helemaal oké! Kind eruit, ellende eruit! Het waren 8 (want de eerste maand  had ik geen last) ellendige maanden waarbij ik vaker van de wereldbodem wilde verdwijnen dan dat ik kon genieten. Depressie, schuldgevoel (naar de meisjes toe), angst, paniek, ziek etc. Toch kon ik het wonder van een kindje in mijn buik wel blijven zien en genoot ik daar dan toch ook wel weer van en had ik het er voor over! Wel moet ik reeël zijn en was dit toch echt de allerlaatste keer al hadden we graag 4 kindjes gewild, ik geloof dat een vierde zwangerschap mijn dood zou betekenen (dramatisch he?).

Nou heel eerlijk... verstandelijk weet ik dat wel en toen ik zwanger was stond ik daar 100% achter hoor, maar nu ik bevallen ben en 3 weken verder ben.... hormonaal en emotioneel heb ik er geen drol van geleerd en mis ik die dikke buik en het wonder, het gewiebel en ik zou het zo nog een keer willen meemaken! Zullen de hormonen wel zijn, rammelende eierstokken of een vrouwending ofzo ;-) Ik doe het niet hoor, wees gerust (mam)!

Lichamelijk: Ik woog 71 kilo op de dag dat ik ging bevallen. Dat was + 19 kilo van mijn startgewicht en pas vanaf week 17 begon ik aan te komen. Ik had een kleinere buik dan bij de meiden, en ik was ook minder aangekomen (bij skylar 23 kilo en bij pixie 27 kilo)

1 week na de bevalling zag mijn buik er zo uit en was ik al bijna 8 kilo kwijt
 2,5 week na de bevalling zag mijn buik er zo uit, niet een heel flateuse foto, en ik sta een beetje gek maar mijn buik is bijna weg! Ik ben al weer 11 kilo kwijt en gaat heel hard! 
Nu ben ik 3 weken verder, ik voel me moe maar heel goed! We hebben de afgelopen 3 weken veel gedaan, veel weg geweest, lekker veel ergens wat eten/drinken/lunchen en dat is goed voor mij, een hele drempel, maar wel genomen, meerdere malen!! Hopelijk deze week ook nog even een paar keer! In ieder geval zondagmiddag naar het pannenkoekenhuis om deze 4 weken af te sluiten!

Ik ben heel blij dat ik weer kan eten, na 9 maanden bijna niks naar binnen te kunnen krijgen. Ik eet veel, heb constant honger maar ja ik geef borstvoeding en Callen eet op verzoek, wel 8 tot 12 keer per dag! En aangezien ik zo snel afval is het geen drama dat ik veel eet. Ik wil ook heel graag weer gaan sporten, gewoon bewegen, maar dat lukt nog niet helemaal dus moet ik geduld hebben. Volgende week beweging genoeg als ik Pixie 4x per dag van en naar school moet brengen! En de rest komt wel weer!
Ik geniet volop van het feit dat de meiden weer thuis zijn want die heb ik in 9 maanden tijd veel moeten missen en ik mis de "rust" geen moment! Ze zijn er ineens weer vanaf 16 september elke dag de hele dag (pix wel naar school natuurlijk maar wel veel was, halen/brengen/baby voeden/verzorgen/ skylar bezig houden en ze is in d'r terrible two's!) en ik vind het heerlijk! Ben lekker weer knutseldingen aan het verzinnen en uitvoeren met ze, herfstknutsels, heerlijk! Zelfs al bezig met kerstdingen verzinnen!
Kortom... I'm pretty much back!!

Nou moet ik wel reeël blijven want het is niet alleen maar rozengeur en manenschijn natuurlijk, ik ben wat emotioneel momenteel, denk dat ik nu pas van de hormonale "high" af kom en de soort van verlate kraamtranen komen nu door. Dat resulteerde in een middennachtelijke jankbui eergisteren, en toen ik een filmpje op youtube zag (zal de details besparen) van een ziek baby'tje, brak ik even en heb ik een uur lang met Callen zitten knuffelen, zo dankbaar dat hij gezond en wel ter wereld is gekomen en bij ons is! Maar goed dat hoort erbij. En gisteren verloor ik mijn geduld naar Igor én de meiden toe onder het eten toen ik me een politieagentje voelde voor 3 kids aan tafel!!! (ja manlief erbij!) Maar goed ik ben geen perfecte mama en heb ook "bad mommydays" en dat mag ook! Nou zo gaat het dus hier! Binnenkort ga ik weer lekker aan de freubel en kan ik weer eea laten zien! Ben zelfs met een tutorial bezig op verzoek eigenlijk ivm foto's van mijn zwangerschap die ik gedeeld heb. Dat volgt snel!
xxx

Geen opmerkingen: