vrijdag, november 22, 2013

Skylar en Pixie

En dan zijn er natuurlijk ook nog mijn lieve meisjes!
Wat een pittig stelletje momenteel zeg! Pixie heeft sinds ze op school zit ontdekt wat het is om baasje te spelen en dingen te bepalen en dat doet ze dan ook meteen zodra ze thuis komt! Ze heeft het erg naar haar zin op school en gaat graag, maar is om 3 uur wel compleet afgedraaid, net als de rest van het gezin overigens want het valt niet mee om 4x per dag te heen-en-weren met 3 kids! 
 Ze is lekker eigenwijs, en heeft d'r eigen wijsheid! Ze is verdraaide slim en legt zo verbanden en trekt conclusies. Ze pakt feilloos dingen op en draait gewoon mee in de klas alsof het niks is! Inmiddels dan ook het eerste 10-minutengesprek gehad en de juffies waren verbaasd over hoe makkelijk ze mee doet vanaf dag 1 en vooral omdat ze geen kdv of psz achtergrond heeft. (structuur was hier wel zoals op een kdv en activiteiten etc maar niet de kindjes etc). Ze wil ook veel harder en sneller dan goed voor d'r is en moet soms wat afgeremd worden.
 Naar d'r broertje is ze heel erg lief en vindt het allemaal wel best dat hij er is en dat het zo is. Ik merk wel heel duidelijk dat ze nu nóg minder aandacht krijgt, want ze moet d'r tijd natuurlijk delen met 2 ipv 1 ander. En dat vindt ze wel een beetje moeilijk. Gelukkig hebben we de woensdagmiddagen met z'n tweetjes, als Callen slaapt tenminste. Zij mag dan kiezen wat we eten en wat we doen. Deze week was het een worstenbroodje bij de hema halen en knutselen met mama aan de grote tafel en even tv kijken op de bank, and so we did!! Het was heerlijk gezellig en ik heb echt genoten met haar van de middag!
 Het plan voor volgende week heeft ze ook al gevat, nl een kaasbroodje eten van de hema, en wel in het park bij de schaapjes op het bankje (zo lief!!!) en dan naar de bibliotheek boeken halen van peppa pig en dribbel en een voorleesboek! Echt zo geweldig dat dát nou net de dingen zijn die ze leuk vindt! Heel blij mee! Ik kijk er nú al naar uit! Oh ja, én mevrouwtje kan ineens echt de meest geweldige tekeningen maken tot in detail echt niet normaal! Zo belachelijk! Alsof er een knop om gegaan is, en ze kan bijna het hele alfabet al schrijven en alle cijfers, nou ja kortom ik ben de afgelopen tijd minstens 10 cm gegroeid van trots door mijn prinsesje!!!

Sinds Pixie op school zit en Igor weer werken is (4 weken vrij geweest na de geboorte van Callen) heeft Skylar de peuterpuberteit ontdekt en d'r eigen willetje ook. "NEE" is haar favoriete woordje momenteel en als mevrouw Nee zegt, dan doet ze nee en bedoelt ze nee, en wil ze nee! Probeer haar dan maar eens op andere gedachten te brengen, nou no way! Niet zonder drama in ieder geval. 
 Ook is ze enorm grappig en heel erg lief! Ze verzorgt Callen heel erg graag en wil overal bij helpen. Als ze Callen hoort huilen weet ze niet hoe snel ze bij hem moet komen om zijn speentje te geven of te troosten. Ze wil hem graag op schoot en hem knuffelen. Ze is ineens ook heel erg goed gaan praten, ze was wat later met beginnen met praten maar nu kletst ze de oren van je hoofd! Héérlijk is dat!
Ze is bijna onlosmakelijk verbonden met d'r tottie (speen), nijna (wit konijnenknuffel) en dekentje en drinkt ze heel erg graag nog d'r melkje uit een fles 's avonds in bed en ach.... ik vind het niet zo erg, ze is 2,5 jaar. Pixie was overal snel vanaf en erg vooruit, Skylar neemt d'r tijd dus ik vind het best.

 Deze twee dames samen is een hele opgaaf soms! Skylar heeft d'r eigen willetje nu en dat is Pixie niet gewend. Dat botst. Pixie wil graag baasje spelen en Skylar heeft daar niet altijd zin in, dat botst. Skylar kan nog niet goed woordelijk uitdrukken wat ze voelt of een probleem oplossen etc (leeftijd) en mept dan, dat botst (of bokst?)
 Maar ze kunnen ook heel erg leuk en lief samen spelen de laatste tijd, en dansen, zingen, donderjagen en "boeven" zoals ze het zelf noemen. Skylar kijkt veel af van Pixie, de verkeerde dingen maar ook zeker de goeie dingen, en andersom ook!!! Skylar zegt netjes alsjeblieft en dankjewel, dat neemt Pixie nu over en Pixie zegt juist weer netjes Pardon (bij boer of poepje) en gezondheid (bij een nies) en dat doet Skylar nu ook, echt zo grappig!
Kortom mijn meiden zijn pittig, en vooral nu door de man met de mijter, stuiteren in het rond, zijn af en toe echt wel om achter het behang te plakken, maar lach me ook rot om ze, vermaak me prima met ze, ze maken me aan het lachen, ze helpen me, ik zou ze voor geen goud meer willen missen, en ben super blij met ze en dankbaar dat ze mijn kindjes zijn! (ja ik ben zo'n dweperige mama die d'r ukkies het liefst onder d'r vleugels houdt maar ja helaas kan dat niet altijd en moet pix toch echt naar school...)
Gelukkig is het bijna vakantie en kan ik lekker 2 weken van mijn complete gezinnetje genieten want ook Igor is lekker vrij!!! ZIN IN!!!!


Geen opmerkingen: