dinsdag, december 24, 2013

adventdoos/dozen

Oké ik heb véél te weinig geblogged de laatste weken. Ik wilde in december lekker veel bloggen want ik hou van alle festiviteiten, maar helaas, kleine kindjes hebben meer aandacht nodig in deze tijd. Niet alleen is het mega spannend die Sinterklaas en dan kerst én oud&nieuw en vuurwerk ed, Pixie kreeg er nachtmerries van, Skylar sliep ook onrustig en Pixie was om de haverklap ziek het arme schaapje. Nu is het gelukkig vakantie en scheelt een hoop stress met het heen-en-weren naar school, bah wat valt me dat vies tegen zeg!

Anyhoe ik ga mijn blog de komende dagen lekker bijwerken (hoop ik). Ik begin met een aantal foto's van de adventdozen die mijn lieve dinnetje Annemiek en ik voor elkaar gemaakt hebben. Dankzij mijn lieve kleine 2,5 jarige hebben we het weer niet gered tot vandaag, maar wat wil je ook, een doos vol kadootjes en een 2,5 jarige nieuwsgierige peuter in de buurt ;-)

Hier wat kadootjes die ik gemaakt had!

Een doosje gemaakt met erin een doosje met 4 kleurtjes oogschaduw en applicators

 Kaneelnootjes, een van onze favoriete tussendoortjes momentteel (er staat nu ook weer een plaat in de oven ;-), recept volgt snel)

Een potje overheerlijke zelfgemaakte aardbeien/cranberriejam met vanille en een vleugje kaneel

Natuurlijke geur voor in huis, potpourri, verse ingrediënten, in de pan met water en laten sudderen en het ruikt ZO lekker!

Hierbij een houten hart, bescrapt zodat ze er een foto van haar kindjes op kan doen
 Close upje

Een boekje gemaakt van wc rol en karton, gewoon witte katoen, en dan zelf papier gemaakt allemaal via tutorials op youtube!
 Dit is de kaft , in dit boekje kun je je hopes dreams wishes and goals for 2014 opschrijven en volgen, ik ben zelf een schrijver, ik schrijf heel erg veel, en heb overal boekjes voor, en het helpt mij bij het volhouden enzo dus ik dacht... misschien een leuk idee, maarrrrr Annemiek appte me een paar dagen ervoor dat ze niet meer aan goeie voornemens deed want dan was het het makkelijkst vol te houden hahahah oopsie!

Oké an A for effort was mijn commentaar. Ik had op Pinterest super leuke behaakte (is dat nederlands?) slippers gezien, en dat wilde ik ook proberen. FAIL!!! Maar goed ik heb het geprobeerd!
 Uiteraard komt elk jaar  "thee" terug in de dozen, en deze keer heb ik een theepotje gemaakt, deksel eraf en hij klapt open en dan zitten er theezakjes in.
 Een mapje met cardsketches. Miek maakt vaak kaartjes, en ik dacht dat zo'n boekje slim was voor als je "even snel" wat wilde maken of even vast zit, leuke sketches!

 Voor de meiden natuurlijk ook wat. Een magneetdoosje (die kun je dus op de deurpost hangen of koelkast oid) met hun letters erop. Ik wilde er ringetjes in doen, maar toen paste het dekseltje er niet meer op :-( armbandjes had ik vorig jaar al... oorbellen mwah niet zo'n goed idee dacht ik, dus het werden elastiekjes. En de ringetjes hebben ze ook gehad hoor!
  Een speldendoosje met speldenkussen erop. Miek wil ook achter de naaimachine en mijn grootste ergernis is als je overal en nergens je spelden hebt liggen en ik prik geregeld dan in mijn velletje, ikzelf heb dus ook zo'n doosje en dacht dus dat het voor haar ook handig was! Mooie speldjes erin en klaar!
 En van de voorkant
 Hier een klein doosje maar ik heb geen idee wat er ook al weer in zat hahahaha gemaakt met washi tape
 Nog een doosje, gemaakt van een leeg theedoosjes
 Dit zat erin, die heb ik zelf ook maar dan met een paars vogeltje erop.
Verder had ik nog een doosje met een sjaaltje erin, badproducten, shirts voor d'r meiden, chocola en nog wat kleine dingetjes.

Omdat het anders een erg lange post wordt met veel foto's, laat ik morgen zien wat Miek voor mij allemaal gemaakt heeft, en dat is de moeite waard! Zoveel leuke mooie dingen!

Geen opmerkingen: