maandag, december 16, 2013

Callen 3 maanden oud

3 maanden geleden werd je geboren, klein, lief, onschuldig  nieuw hoopje mens dat uit mijn buik kwam en in mijn armen werd gelegd, en ik was op slag verliefd! En dat ben ik nog steeds, elke dag, onverminderd, eigenlijk alleen maar meer en meer en meer. Je begint al een heel ventje te worden en ligt lekker op je buikje!
 Heel erg veel lachen, want dat kun je heel erg goed en ik zit op de eerste grinnik of schater te wachten want dat duurt niet lang meer!
 Je wilt ontdekken en begint dingen te pakken en grijpen en vast te houden en alles moet je mond in uiteraard!
 Sinds een paar dagen slaap je de nacht officieel door! Dat houdt in dat je hier nog om 12 uur een voeding vraagt (en krijgt) en dan slaap je door tot 7 uur/half 8!!!! Ik klaag absoluut niet en we hebben ook helemaal niet gestuurd. Ik had deze keer zoiets van... het regelt zich vanzelf wel! En dat doet het ook! 
 De slapeloze nachten met jou zijn overigens toch al miniem want je slaapt al vanaf het begin vrij goed, alleen de eerste 2 nachten kwam je elke 2 uur, en daarna al niet meer, 1 a hooguit 2x per nacht en dan een voeding óf rond 1 uur en dan rond 6 uur, óf rond 3 uur en dan rond 7 uur dus allebei totaal niet erg!
 Je bent nu 60 cm en weeg 5.995 gram, tenminste woensdag bij het cb dus je groeit goed, qua gewicht net boven de middenlijn en qua lengte net iets eronder, kortom een gemiddelde baby! En zo aan je spekbeentjes te zien, gewoon holland welvaren!
 Je ben echt aan het brabbelen en bent heel erg blij met je mama in de buurt. Papa "tolereer" je ook wel tijdelijk maar... niet te lang! Ik ben zaterdag voor het eerst echt zonder jou weg geweest, naar de kapper (was nodig na 1 heel jaar lang niet geweest te zijn!) en dat was even heel raar! Gelukkig had ik een flesje voor je achter gelaten ;-)
 Je bent dus echt een mama's kindje want 's avonds wil je echt bij mama in slaap vallen, in slaap drinken en in slaap vallen in mijn armen anders is het drama... maar eigenlijk.... vind ik het helemaal niet erg!!! Hoe lang duurt dit nou eigenlijk? Bij de meiden was het na 5 maanden echt wel over! Ik geniet er volop van en meestal ga ik ook lekker in bed liggen met jou op mijn buik/borst en ik knuffel je lekker nog een poosje door.
 Je bent nog steeds super makkelijk. Je ligt op je speelkleed op de grond te spelen of in de box, of gezellig in de wipstoel bij mij op tafel als ik bezig ben (ja volledig in de riemen en midden op tafel) of in de bloom stoel als we aan het eten zijn. En natuurlijk veel in mijn armen en op schoot, wat natuurlijk het allergezelligste is.
 Je begint je op te trekken en wilt zitten, dus af en toe doen we dat ook wel! Het is nog niet zo best voor je dus we proberen het wel tegen te houden of in ieder geval niet te stimuleren. Je krijgt volgende week ook fysio want dat vinden ze nodig op het cb vanwege je lichte voorkeurshouding, en ik vind het niet erg hoor, het is aan huis dus geen extra gesleep gelukkig!
 Nou en daar zit je dan binkie! 3 maandjes oud, het zonnetje in huis en mijn grote knuffelbeer, en eigenlijk ook die van je zussen, en vooral Skylar is dol op jou! 
Ben heel erg benieuwd wat komende maand gaat brengen! Je bent druk bezig met omrollen, tenminste oefenen dan, zowel van buik naar rug als andersom en je komt steeds halverwege dus ik gok zo dat dit binnenkort helemaal lukt! En natuurlijk.... je eerste kerst!!! Helemaal leuk! Moppie ik ben zo blij met jou!!