donderdag, februari 06, 2014

Groentenhapjes zijn gezond!!

Goeie morgen!
Hier even een gezonde post tussendoor!!! 
Callen is inmiddels op een leeftijd aanbeland dat we aan de fruithappen zijn gewend en aan de groentehappen bezig zijn, wat gaat dat hard zeg! Maar na een aantal potjes, groeit meneertje zijn eetlust inmiddels naar meer dan een half potje en dan vind ik het toch wel wat duur worden, en... ik vind zelfgemaakt eten toch wat gezonder, goedkoper, en hij went aan de smaak van ons eten. Dus het is tijd om babyhapjes te gaan koken.

Fruithappen maak ik al vanaf het begin omdat de meisjes dat ook eten, dus de stukjes fruit in de blender, door de zeef (in het begin, inmiddels ook niet meer) en klaar! 

Gisteren ben ik groentehappen gaan maken. Ik was € 1,29 kwijt aan wortels, en een appel. We aten gisterenavond bloemkool maar die was te groot dus ik had sowieso over. De potjes kosten tussen de € 0.79 en € 0.89 afhankelijk van het merk, per stuk!!! Ik heb voor deze € 1,29 wel 6 potjes kunnen maken! Ik zeg win-win!!
 Ik heb lang geleden eens een stoommandje bij Ikea gekocht voor de lempertjes maar eigenlijk gebruiken we daar de bamboe mandjes voor, dus nu kwam ze mooi van pas!
Ik heb 3 potjes wortelhap gemaakt, gemengd met een beetje borstvoeding anders werd het toch wel een beetje te droog/korrelig en nu is het smeuiiger en kan meneer het beter eten. En 3 potjes bloemkool met appel en een hapje voor gisterenavond (dus eigenlijk 4 potjes) en hij vond het heerlijk! Het was zo op!!
Kortom, waarom potjes kopen als het goedkoper, gezonder en beter kan? Het kost alleen wel even wat tijd, moeite en afwas maar hey dat is me de moeite wel waard!!!

Geen opmerkingen: