maandag, februari 03, 2014

One little word (engels/nederlands?)

Oké ik ben zo hopeloos met bloggen momenteel! Ik vind het heerlijk om mijn blog bij te houden om.... nou ja verschillende redenen en daar volgt binnenkort wel een apart stukje over.... anyhoe.... momenteel schiet het er gewoon zwaar bij in! ZWAAR!!!

Maar ik zit hier nu tijdens 1 van de zeldzame momenten hier in huize Spenkelink, achter de pc. Namelijk kind 2 en 3 slapen en kind 1 zit op school! Hoera, rust! Alhoewel... ik raas weer door mijn to-do-lijst heen, in de (ijdele) hoop dat er eens een eind aan komt, of in ieder geval licht aan het einde van de tunnel.

Ik doe nu voor het derde jaar mee aan "One Little Word". Ooit bedacht door Ali Edwards. Het principe is dat je 1 woord zoek (of het woord zoekt jou) en dat je daar aandacht aan besteed het hele jaar door! Afgelopen jaar was het "positivity" en dat was achteraf zo'n waar woord voor 2013! Ik moest positief zien te blijven tijdens die verschrikkelijke zwangerschap en ziekenhuisopnames ed en daar kan ik een heel verhaal nog over houden, maar ik richt me maar even op 2014. Voor dit jaar ging ik niet op zoek naar het woord, nee het woord vond mij! Ik werd wakker ergens in december en ineens wist ik het, en meteen de hele betekenis erachter voor mij... Mijn woord werd:


Waarom nou weer Engels? Omdat ik vind (en dat is mijn persoonlijke mening) dat ik me soms beter in het Engels kan uitdrukken dan in het Nederlands, ze hebben mooiere bewoordingen etc.
Breathe dus, adem, maar dat betekent het niet alleen voor mij! Zoals sommigen van jullie weten (uit een grijs en ver verleden) heb ik last van paniekaanvallen/angststoornis, hoe en waarom zal ik besparen, dat is een lang verhaal, maar het is nou eenmaal zo. Ik kan prima functioneren, nee ik ben niet gek, maar ik heb er wel mee te dealen (weer een Engelse uitdrukking). Ik heb er al heel lang niet meer over geblogged omdat ik meer negatief commentaar kreeg dan positief dus liet ik het wel achterwege. Maakt niet uit, Breathe is in mijn geval dus ook breathe through it, door de eventuele paniek heen, gewoon blijven ademhalen, het is maar tijdelijk en zo weer over, en dat gaat me nu al goed af! Het woordje lijkt in mijn hoofd vast te zitten en dat is positief!

Breathe is voor mij ook een herinnering aan relax! Ik deed voorheen aan yoga en meditatie wat mij rustig hield en ik vond het heerlijk maar begin vorig jaar ben ik dat een beetje kwijt geraakt helaas en dit is een reminder om het weer op te pakken (helaas nog niks van terecht gekomen in januari)



Breathe... ook gevalletje "tot 10 tellen" als weer eens het uiterste van me gevraagd wordt door bepaalde situaties of mensen of kindjes ;-) Ik ben van nature niet een erg geduldig persoon, wat niet zo lekker past bij 3 kindjes van 4 en jonger! Maar het gaat me ook nu goed af! Helaas zijn de meisjes wat cranky de afgelopen tijd vanwege het vele binnen zitten. Steeds ziek en het weer werkte ook vaak niet mee en ze zijn gewoon (net als iedereen geloof ik) toe aan zonneschijn en mooi weer en warmte! (vandaag een goeie start!)

Breathe... conditie opbouwen, want na 9 maanden zowat in bed gebivakkeerd te hebben, is mijn conditie ver te zoeken. Oké ik ren me rot de halve dag maar of dat mee telt? Ik wil weer gaan hardlopen, en ik hoop toch wel 5 minuten te kunnen lopen zonder dat mijn tong op mijn knieën hangt! Breathe in, breathe out!

Breathe...neem eens rust, zit stil en geniet, haal eens adem, neem er eens de tijd voor! Kijk naar de dingen om je heen, neem ze in je op en zit in het NU (klinkt lekker zweverig niet?). Ik heb het idee dat ik soms op de automatische piloot ga en dat er dingen aan me voorbij gaan, zo NIET grappig dus ik wil ook daar aandacht aan besteden, en het gaat steeds beter! 

Ik heb geen lijst gemaakt van wat ik wil doen met dit woord, wel wat het voor mij betekent (zie hierboven) en verder zie ik wel wat het voor mij gaat doen, maar ik vind het heel erg grappig dat als je er aandacht aan geeft, dingen op zijn plek vallen en ik hoop dat ik aan het einde van het jaar kan zeggen dat het weer een "zeer waar woord" was voor 2014!!

Geen opmerkingen: