vrijdag, mei 02, 2014

Food blog Friday #5



Een overheerlijke Quinoa salade stond er op het menu! En hoe kom ik daar zo op? Ik kijk elke dag een aantal dagelijkse "vlogs" op youtube en 1 ervan had een salade, dat leek me erg lekker, er werd verwezen naar een blog. Daar komt de basis vandaan, maar ik heb hem uiteraard aangepast naar mijn eigen smaak, dus toch andere vulling maar hij was echt erg lekker!

Nodig voor 2 grote eters:

½ kopje quinoa
1 handje koriander vers, gesnipperd
1 teen knoflook
1 klein blikje mais
½ avocado in blokjes
wat zongedroogde tomaatjes in stukjes gesneden
1 stukje feta
1 bakje garnalen
1 el creme fraiche
1 el mayonaise
1 el olijfolie

Bereiden
Kook de quinoa volgens aanwijzing op de verpakking.
Snijd de feta, tomaatjes en avocado in stukjes en doe ze in de schaal met de quinoa, doe de garnalen erbij en het blikje uitgelekte mais. Snipper de koriander erboven.
Doe de creme fraiche, mayo en olie in een apart bakje, roer goed door elkaar met de teen geperste knoflook en eventueel wat peper. Roer dit vervolgens goed door de salade en voilá! Het is een heerlijke salade die we tot op de laatste kruimel hebben opgegeten! Ik had er een stokbroodje met kruidenboter bijgedaan maar de salade op een stokbroodje is ook heerlijk!
Eet smakelijk!

(geïnspireerd door Shay Carl en Brian Lanning)

Geen opmerkingen: