woensdag, juni 18, 2014

Ontzwangerd???

Men zegt  9 maanden op, 9 maanden af.... ben ik dan nu ontzwangerd....? Ehm NEE! Hier "even" een uiteenzetting van mijn symptomen, leuk joh... NOT!

Nog steeds heb ik last van zogenaamde pregnancy-brain! Tijdens mijn zwangerschap legde ik de sleutels in de koelkast en mijn brood bijvoorbeeld in mijn tas. Dat soort dingen gebeuren nu niet meer maar ik loop nog geregeld mijn telefoon te zoeken, terwijl dat ding gewoon aan mijn handpalm vastgeplakt zit!

Ben nog steeds gesloopt en moe en op en leeg en gaaaaappppp, al slaapt Callen wel de nacht door hoor!
Maar nog gaap ik de hele dag, kan ik op elk moment van de dag wel een tukkie doen, behalve wanneer het slaaptijd is natuurlijk want dan ben ik, hoe kan het ook anders, over mijn slaap heen! Lang leve het weekend waarin ik toch minstens 1 ochtend mag uitslapen en ook geregeld in de middag even een tukkie doe!

Mijn haar valt nog steeds uit als een malle! Had ik tijdens mijn zwangerschap nog een hele mooie volle bos haar, valt die bos nog steeds elke dag een beetje meer uit tot op het punt dat ik al kinderelastiekjes kan gebruiken om de boel bij elkaar te houden ondanks alle producten van de kapper! Dat ik überhaupt nog haar op die kop heb zitten is me een wonder!!!

Kilo's? Ja die ben ik dan wel allemaal kwijt maar mijn lijf is toch echt nog wel anders als dat het was, maar geen fut om te sporten nog... oops. En het is geen ramp hoor, ik heb 3 prachtige kinderen met dit lijf gemaakt, en ik hoef niet per se met naveltruitjes te lopen (hey hallo ik ben 35 geen 18 meer), maar in bikini zou ik toch nog wel willen lopen als het ff kan!

Pigment... Ik heb de afgelopen tijd lekker van de zon genoten, want de afgelopen 5 a 6 jaar was ik óf zwanger, of het was een rottige zomer, maar nu werkte en liep en fietste ik lekker in de zon, maar helaas toch pigmentvlekken gekregen, in mijn gezicht en op mijn handen, en dat ondanks de SPF en alle zogenaamde beschermende goedjes! Maar oké.... ik heb wel weer eens kleur op mijn armen en toet en zelfs die witte melkflessen die benen heten beginnen minder wit te raken (zal het nog maar geen bruin noemen).

Moodswings... sorry hubby, maar ook die zijn er nog geregeld, maar die zullen eerder met mijn hormonen van de maandelijkse cyclus te maken hebben die vanaf 4 maanden na de bevalling al weer volop en regelmatig terug is...( dat was toch wel lekker tijdens je zwangerschap hoor!).  Wil er wel wat mee want ik verander een paar dagen per cyclus in een regelrechte heks en een dag of 3 zo ziek als wat en verrek van de pijn tot op het punt dat ik bijna niet kan lopen, maar ben er nog niet uit welke manier van anti-conceptie dan het beste is voor mij (sorry if TMI)

Nou wat een lol hier he? We doen het er maar mee, zo lang de borstvoeding hier nog op volle toeren draait, hoef ik geen verandering te verwachten, die komt daarna wel weer ;-) En dan kunnen we weer onze lol op vrees ik!!!

Geen opmerkingen: