maandag, augustus 18, 2014

recepten voor Callens verjaardag

Nadat ik het thema had vastgesteld was het voedsel aan de beurt. Wat ga ik serveren? Ik heb al aardig wat thema's gehad en verschillende soorten eten dus ook. Nu besloot ik op tip van 2 vrienden om een sweet table te maken.

De volgende dingen ga ik maken:

Cupcakes

Ik heb besloten om 1 taart te maken, en voor de rest bijpassende uilencupcakes. Het zullen chocoladecupcakes met frambozenvulling zijn. De cupjes zijn inmiddels gekocht in de juiste kleuren!


Macarons

Ik ben dol op macarons maar wat is het moeilijk om ze te maken. Ze lukken dan ook maar zelden eigenlijk. Ik ben nu aan het stoeien met het recept uit dit boek maar na 5 pogingen nog niet 1x een geslaagde macaron gehad dus ik denk dat ik maar terug ga naar mijn favoriete boek! Wat "I love Macarons" heet. 

 Hier een foto van de eerste mislukte poging.... qua uiterlijk dan want ze smaakten heerlijk!!!

Cheesecake

Ik wilde eigenlijk nog iets in glaasjes maken, dit recept van Caramel cheesecake zijn eigenlijk gewone cupcakes maar ik wil hem aanpassen en in plaats van in cupjes te maken, deze in óf mini bites te maken (die hele kleine cupcakes) of in een glaasje. Ook wil ik dan de cheesecake groen maken en lime-smaak geven. Dan heb je het zoete (caramel) met zout (zeezout) én zuur en bitter (lime) in 1 cupcake'je. Lijkt me erg interessant.

Zoet aardappelbrood

Deze heb ik al een keer gemaakt, en dat recept staat hier op mijn blog! Het is echt HEERLIJK!

Kaneelnootjes in zakje

Ik wil de tafel ook leuk maken dus ik gebruik ook zakjes en potjes en alles voorzien van leuke printable, zo wil ik ook weer mijn lekkere Kaneelnootjes maken die ik eerder maakte en dan in zo'n zakje met leuke versiering

Uilenkoekjes

Uiteraard kan en wil ik er niet onderuit dat er ook iets in de vorm van een uil op tafel komt dus ga ik Uilenkoekjes maken wat een hele uitdaging wordt want spuiten en werken met royal icing heb ik ooit pas 1x gedaan dus het zal mij benieuwen of het lukt!

Verder

Ik speel nog met het idee om cakepops te maken, blauwe popcorn (met candy melt) en nog gekleurd snoepgoed kant en klaar uit de winkel. Ik kan het niet helpen te denken dat er toch ook iets hartigs op tafel moet komen ondanks dat het een sweet table is, maar we zullen zien hoe we dat gaan oplossen!
Als je ideeën hebt hoor ik het heel erg graag!

1 opmerking:

Marit zei

Wraps met gerookte zalm en bieslookroomkaas wraps met gerookte kip...die gaan er bij ons altijd rap doorheen en ook de kleintjes vinden ze heerlijk!