zondag, december 21, 2014

December Stories 11-15

Ik loop hopeloos achter helaas, maar ik ga een inhaalslag maken want ik hou het namelijk wel goed bij in woord en beeld alleen vergeet ik te bloggen. Ik hou mijn december stories goed bij en vind het heel leuk om te doen!

Dag 11: vandaag was het echt vreselijk vies weer, regen, hagel, tot het wit zag en heel koud! Gelukkig waren we binnen!


En we werden opgevrolijkt door deze bolletjes die we kregen bij het tuincentrum, dit ruikt zo lekker altijd!
 Pixie besluit "even" zelf een boekje te maken en tekent daarna gewoon het boekje van woezel en pip na en begint zelfs met overschrijven van het boek! Knap kind! Ze kan de meeste woorden ook al lezen, ik val stijl achterover want ze leert het zichzelf, soms ondersteuning maar zeker geen extra stimulering!
 Dit is het eindresultaat van het boekje, ik vind het echt razend knap van haar en ben super trots!
Dag 12:
Pixie besluit ze kadootjes gaat inpakken en zelf pakpapier maken, ze is zo'n crea bea en kan van niets, iets maken! Waar zou ze het van hebben?
 En aan het einde van de dag, na de douche, mogen ze nog even mee naar beneden voor verhaaltjes en de dames besluiten op een kussen, tegen de kachel aan, onder de kerstboom lekker te gaan lezen! Pixie leest voor, zo lief!

Dag 13:
Vandaag geen bijzondere dag op zich, behalve dan dat ik een keer mee ga naar zwemles van Pixie en ze vindt het geweldig en doet extra haar best en ik ben super verbaasd over hoe goed ze het doet!
 Vandaag komt ook mijn pakje voor de kerstswap van een Facebookgroep binnen, tja hoe moet ik dat nou volhouden tot de 18e?

Dag 14:
Vandaag is Igor jarig en willen de meiden hem wakker zingen en een kadootje op bed laten uitpakken, dus zo gezegd.... zo gedaan!
 Dit soort momenten met alle kids op bed kroelen, daar word ik heel blij van en het is zo gezellig. Ik zei op instagram al... het is niet de beste foto, maar wel een van de beste momenten!

dag 15:
En dan zijn we al op de helft!! Het is weer een maandag, en wat voor een! Een hele lange pittige dag en ik merk echt dat Pixie, en wij allemaal eigenlijk, toe is/zijn aan vakantie.

Er komt een vriendje spelen van school 's middags en dan is de dag voorbij! Tenminste dat hoopte ik, maar Callen besloot anders, hij vond het zo gezellig dat hij niet van plan was voor half 10 te gaan slapen! Hij bleef gezellig nog een poosje met de poes knuffelen!


En dan het creatieve gedeelte... ik heb lekker doorgewerkt aan mijn December Stories, wat is dat toch elk jaar weer ontzettend leuk!

Een spread van 6 t/m 10 december, als je op de foto klikt kun je hem groter bekijken

De linker pagina... links onder is een vellum geprint over een foto, de foto zit er dus onder.
 De rechterpagina, het is slecht en donker weer, ik heb slechte belichting voor foto's dus de kleuren komen niet echt tot uiting zo helaas maar ze zijn mooi, warm en gezellig en veel bling!
 Dit is de foto die onder het vellum zit, onze kerstballenwinst/oogst voor dit jaar!
 Een detailfoto van een gezellige gescrapte kaart in het album. Ik maakte banners of vlaggetjes, staat altijd gezellig vind ik.
 Hier een bewerkte foto (2 foto's op elkaar) en lekker bescrapt weer. Er gaat meer tijd in zitten maar vind het veel gezelliger zo!
 De volgende spread, 11 t.m 15 december! Links vooral mintgroen en rechts vooral goud!
 De linkerpagina, ik vind hem erg gezellig en vrolijk gezien de kleurtjes en door het glitterpapier rechts onderin, is het net alsof het echt licht geeft, tenminste dat vind ik ;-)
 De linkerpagina, gaat over wensen, familie, en een stukje dagelijks leven.
 De rechterpagina... feestelijk gezien igors verjaardag en de kerstboom! Ik heb alleen de geprinte journaling op het rechter vlakje niet verwerkt (met de sneeuwvlokken)
 Op deze pagina heb ik ook een schudzakje gemaakt, 2de rij, 3e vlakje, ik zag het in de workshop voorbij komen en ik vond het zo gezellig! Op de foto hierboven zie je het niet goed omdat mijn "sketch" er achter ligt maar op de foto hier onder iets beter!
 De foto van de kerstboom is niet super mooi omdat de boom gewoon niet super mooi is dit jaar. De uitleg staat op de journaling rechts van de foto. Daarom een kerstboompje gepimpt en OP de hoes geplakt over de foto, helaas was de pearl nog niet helemaal droog en zijn het vlekken geworden boooeeehooeeee

En inmiddels al bijna klaar met 16 en 17 december en ook 18/19/20 is al ver gevorderd!!! Heerlijk dit! Ik ga gauw weer even verder!

3 opmerkingen:

Tamara zei

Je bent lekker op dreef en goed bij! Hartstikke leuk, ook de verhalen achter de foto's

Vlijtig Liesje zei

Leuk allemaal! Die hyacinth vind ik mooi. Ik vind dat een echte lentebode. Daarom sta ik mezelf die pas toe in maart.

Nathalie zei

Wat mooi! Ik heb ook al kafjes klaarliggen om ooit eens wat foto's er zo uit te laten zien! Heel leuk allemaal!