maandag, juli 20, 2015

Motivational monday deel 2

Vandaag deel ik mijn 3 favoriete kookboeken wat betreft "gezond eten" Alles is nogal hype gevoelig maar ik kijk ook naar de smaak en wat mij zelf aantrekt qua recepten en ook qua kosten! Want gezond eten is tegenwoordig helaas erg duur! Magnetronmaaltijden komen er hier sowieso niet in, maar soms is het goedkoper dan het zelf maken! Het bevat alleen wel veel toevoegingen, zout en andere conserveringsmiddelen. Ik kook dus het liefst vers! Dat lukt momenteel heel goed met een moestuin die een overvloed aan groenten geeft! De vriezer vult zich zo lekker!

Mijn eerste boek is deze van Gwyneth Paltrow, (H)Eerlijk heet het boek:
Ik heb een aantal recepten uitgeprobeerd, namelijk de soep van venkel, biet en appel (allemaal van eigen tuin, nou ja appel nog niet) het broodje avocado met herbamarezout en veganaise,..... en allemaal heerlijk, natuurlijk, simpel, zoals het hoort, geen gekke dingen! Het enige nadeel vind ik wel dat ze dure olieën gebruiken en azijn ed, maar dat heb ik vervangen door de simpelere en goedkopere versies.

Het tweede boek is Uit Paulines Keuken....
Ook hier weer heerlijk simpele en gezonde recepten. Ik maakte romige citroenspaghetti, bananabread chocolatechip cookies en de overheerlijke choco-cocobonbons. Zuivere lekkere ingrediënten, fijne gerechten, en voedzaam ook!

En de derde is... hoe kan het ook anders...Powerfood van Rens Kroes!

Deze heb ik gekregen van mijn lieve dinnetje, die ook van lekker eten houdt, maar minder is van de powerfoods. Ik heb al veel van deze ingrediënten in huis dus hoef ik hier ook niet veel van aan te schaffen ook!

Hiervan heb ik de bietjessalade gemaakt, bananenbrood, blijft een van mijn favorieten, en ik probeer veel verschillende recepten uit. Zoete aardappelpatat heb ik ook nog geprobeerd. 

Verder vind je ook nog vele lekkere en lichte recepten in de receptenboekjes van de supermarkt en welke ik zelf heel erg fijn vind is "Koken en genieten" en vrij goedkoop magazine, maar boordevol recepten, vrij nieuw ook, en verrassend lekker eigenlijk! Geen pakjes en zakjes, maar alles vers en from scratch! Wat is jouw favoriete recept??

Woensdag zal ik een update plaatsen hoe het met mij nu gaat in deze challenge met mezelf!

Geen opmerkingen: