woensdag, juli 22, 2015

wednesday wonders....

En vandaag even een update hoe het gaat met mijn eigen challenge die ik gesteld heb. Misschien vind je het leuk te lezen, ik vind het in ieder geval leuk om voor mezelf bij te houden.

Ik ben  maandag begonnen aan de tweede week. De 7 dagen ervoor heb ik 5 van die 7 mijn yoga with Adriene gedaan. Vrijdag was ik zo verschrikkelijk druk dat ik blij was dat ik even op mijn billen kon zitten, en zondag was ik grieperig en had ik de nacht ervoor vreselijk slecht geslapen en heb ik bijna de hele zondag (van 10.30 tot 15.15 uur) in bed gelegen. Maandag pakte ik het gelukkig weer lekker op!

Buiten de yoga heb ik ook nog buikspieroefeningen gedaan en dat zorgde voor de nodige spierpijn maar dat vond ik helemaal niet erg, zo voel je wel dat je wat gedaan hebt en dat het werkt zeg maar.
De verkoudheid/grieperigheid en stress die ik momenteel heb maken dat ik niet echt kan zeggen of ik me al beter voel na 1 week.

Wat betreft eten... dat is altijd een lastige, voor iedereen geloof ik. Ik hoef niet af te vallen, maar wil beter in mijn vel komen te zitten en een beetje shapen is ook geen straf. Daarvoor moet ik wel suikers en ongezond eten laten staan en dat is altijd mijn "go to" wanneer ik me niet goed voel of gestrest ben! Dat was de eerste dagen moeilijk. Maar al gauw had ik toch door dat als ik gewoon at, me energieker voelde. Als ik ging zitten en suikers ging eten, had ik het gevoel "in te storten" dus zorgde ik voor gezonde en lekkere snacks en tussendoortjes. Tja rauwkost met een gezonde dressing, is niks mis mee, smaakt goed, vult lekker en zit niet te veel ongezonds in! Hier wat foto's van mijn eten van afgelopen week:

Vers fruit, geplukt op onze moestuin, en die heb ik meteen lekker opgegeten, toen ik even pauze zat te houden. Gele en rode frambozen, rode ribes, moerbeibessen, yummy

 Zelfgebakken ciabattabrood, en oké de kruidenkaas is niet heel gezond, maar wel lekker
 Een plak ciabatta met veganaise, avocado en wat herbamarezout. 
 Avondeten met summerrolls, zelfgemaakte dressing, en voor de hongerige onder ons ook nog lempertjes erbij
 Zo zag dat er uit op mijn bord, en dat was ZO lekker en gezond en fris!
 Lunch, waar ik het recept de volgende keer van zal delen. Lekker, luchtig, géén brood, gezond, voedzaam en vullend!
Dit was even de update voor nu, maandag deel ik een paar lekkere luchtige recepten die wel vullend zijn, maar voor mij werken niet te vergrijpen naar zoetigheid en snacks!

Geen opmerkingen: